
Szemlézési folyamat
Szemlézési folyamat leírása
Melyik jármű szemleköteles?
Azt, hogy szemleköteles-e a jármű, a tarifálási adatok alapján a tarifáló modell dönti el.
Nem szemlézendő például az új jármű, ezeket kötési fotók nélkül befogadjuk.
A szemlét elsősorban a közvetítők végzik. Szemle szempontjából három csoportra oszthatók
a közvetítők:
- mindenképpen szemléz (vagyis nem kezdeményezhet szakértői szemlét).
- soha nem szemléz
- szemlézhet és kezdeményezhet szakértői szemlét is
A szemléhez kapcsolódó jogosultságot
a GPR adja ki, és tartja karban Justkód vagy szervezeti egységkód alapján.
Ha a jármű szemleköteles, és szakértőnek ki kell adni a szemlét, akkor bekérjük
a szakértői szemléhez a szemle helyét és a szerződő mobil számát. (Ez természetesen
még az ajánlatnyomtatás előtt bekérjük)
Halasztott a kötés, ha a kockázatviselés kezdete későbbi, mint az ajánlat aláírását
követő nap 0 órája, ilyenkor rákerül a halasztott záradék. Ha a szemledátum > aktuális
dátum, akkor csak a szemledátumkor kell szemlézni az autót, a kötéskor nem.
Ebben az esetben is kiadásra kerül a szemlézési dátumra a szemléző részére.
Ha a közvetítőnek kell szemléznie, akkor az ajánlat kötési fotóra vár állapotba
kerül. A közvetítőnek minimum öt képet kell készítenie, a biztosított gépjármű mind
a négy oldaláról átlós irányban valamint a gépjármű műszerfaláról. A gépjármű esetleges
sérüléseit, hiányosságait külön képen kell megmutatni.