
Az Universal függvény hívásával igénybevehető szolgáltatások
Az Universal függvényt kalkulációra, ajánlat ellenőrzésre, ajánlat beküldésre, és
ajánlati kép (PDF) kérésre lehet használni
A tarifálási adatok megadásával díjat szolgáltat. A kérésben nem lehet megadva az
<OFFERNUMBER/>, a válaszban nem lesz ajánlatszám.
Itt nem kell, hogy legyen semmi olyan specifikus adat, ami egy konkrét lakásra vonatkozik.
Az
<OFFERDATA/> részt nem kell megadni (ha megadjuk,
az ekvivalens az ajánlat ellenőrzéssel).
A hívó fél a teljes ajánlati adattartalmat megadva beküldheti az ajánlatot a biztosítónak
előzetes ellenőrzésre. Ilyenkor már ki kell tölteni az <OFFERDATA/>
szekciót is a lakás konkrét adataival.
Az ellenőrzés a biztosító rendszerében semmilyen permanens változást nem indukál
(nincs mentés), csak a hibákat adja vissza a hívónak. Az ellenőrzés tartalmazza
a kötelező mezők meglétének és formátumának ellenőrzését, a cím ellenőrzését a címnyilvántartás
alapján, a biztosító háttérrendszerének való megfelelősség ellenőrzését és a tarifa
újraszámolását.
Itt már meg vannak adva a konkrét lakás adatok is (lakottság, cím, alapterület).
Ha a címet rosszul adjuk meg (nem létező cím), a rendszer figyelmeztetni fog minket.
A kérésben nem szerepelhet az <OFFERNUMBER/>. A válaszban nem lesz <OFFERNUMBER/>.
Az ajánlat ellenőrzésekor kérhetünk minta PDF-et is, ha megadjuk, hogy <DOCUMENT
type="PDF_SAMPLE" />
A véglegesnek ítélt ajánlatokat a partner be tudja küldeni a biztosító rendszerébe.
A beküldés első lépéseként lefutnak az leírt ellenőrzések, Generali-s, és cím ellenőrzés
is. Sikeres beküldés esetén a partner egy ajánlati számot is visszakap.
A beküldés során jelezhető, hogy az ajánlatot az ügyfél már aláírta-e vagy sem.
Ha az ügyfél még nem írta alá, akkor az ajánlat a biztosító rendszerében nem fog
kötvényesedni mindaddig, amíg a partner nem jelzi az aláírás megtörténtét.
A kérésben szerepelnie kell <OFFERDATA/>,<OFFERNUMBER/>
tageknek is. Ha a kérésben szerepel a <DOCUMENT type="PDF"/>
tag (csak akkor szerepelhet, ha jeleztük, hogy az ügyfél aláírta
<VARIABLE id="UgyfelAlairasDatum"><VALUE>20100105</VALUE></VARIABLE>).
A válaszban szerepelni fog az <OFFERNUMBER/>.
Ajánlat beküldés után (vagy azzal egy hívásban) lehetőség van az ajánlati kép PDF-ként
való lekérésére. Ugyanaz, mint az ajálnat beküldés, de itt a kérésben mindenképpen
szerepelnie kell a <DOCUMENT type="PDF" />
tagnak is, valamit az <OFFERDATA/>,<OFFERNUMBER/>
tageknek is. A PDF dokumentum base64-es kódolással a <DOCUMENT
type="PDF" /> tagben található.
Összefoglalva
- Ha az <OFFERDATA/> hiányzik a beküldött XML-ből: kalkuláció
kell
- Ha az <OFFERDATA/> ki van töltve: ajánlatkészítés, vagy
ellenőrzés kell
- Ha <OFFERNUMBER/> van küldve: ajánlatbeküldés történt
- Ha
<DOCUMENT/> van: pdf generálás, típus szerint (minta
<DOCUMENT type="PDF_SAMPLE" />
/ekkor csak ajánlat ellenőrzés/, vagy éles <DOCUMENT
type="PDF" />/ajánlat beküldés/).
- Ha a
<VARIABLE id="UgyfelAlairasDatum"><VALUE>20100105</VALUE></VARIABLE>
ki van töltve, akkor az ingatlanadatok a későbbiekben nem változtathatóak meg, és
akkor már az ügyfél aláírta.
- Hiba (<ERROR/>):
head-ben kerül visszaküldésre, Ha nincs hiba visszaküldve, akkor nincs több teendő.